1. Na razie nie wiem zbyt wiele o fotografii. Czy to jest przeszkodą dla udziału w zajęciach?

Absolutnie nie! Z otwartymi rękoma witamy tych, którzy stawiają w fotografii swoje pierwsze kroki. Specjalnie dla takich osób stworzyliśmy aż trzy propozycje umożliwiające wejście w magiczny świat obrazu.

Jednodniowy Kurs Fotografii – dla osób, które chcą w szybki sposób przekonać się, czy fotografia jest dla nich. Podczas spotkania poznasz najważniejsze prawa fotografii oraz spróbujesz swoich sił na profesjonalnym planie zdjęciowym!

Weekendowy Kurs Fotografii
– skondensowana dawka wiedzy dla wszystkich zaczynających swoją fotograficzną przygodę.

Kurs Fotografii Cyfrowej – miesięczny kurs fotografii, na którym nauczysz się wszystkich niezbędnych podstaw fotografii. Będziesz swobodnie korzystał z aparatu i rozwijał swoje zdolności.


2. Fotografuję od kilku lat. Czy Lubelska Szkoła Fotografii może mnie czegoś nauczyć?

Tak. Rozszerzony Kurs Fotografii dedykowany jest dla takich ludzi jak Ty. W naszej ofercie znajdziesz także warsztaty poświęcone konkretnym działom fotografii (Fotografia Reklamowa/Mody, Reportaż, Fotografia Ślubna). Pamiętaj, że kadrę LSF stanowią czynni zawodowo fotografowie specjalizujący się w konkretnych dziedzinach fotografii, dlatego tylko u nas możesz nauczyć się czegoś więcej niż podstaw fotografii! 


3. Czy każdy słuchacz Lubelskiej Szkoły Fotografii musi posiadać profesjonalny aparat fotograficzny?

Nie. To nie aparat robi zdjęcia tylko człowiek. Nawet aparatem kompaktowym można dobrze fotografować. Naszych słuchaczy uczymy jak zrobić dobre zdjęcie wykorzystując zalety i wady posiadanego aparatu.


4. Mam już aparat, chciałbym jednak kupić nowy. Czy powinienem to zrobić przed zapisaniem się na kurs?

Naszym słuchaczom, którzy planują kupno nowego sprzętu, często radzimy, aby wstrzymali się z ostateczną decyzją aż do czasu zajęć. To właśnie na warsztatach najłatwiej przekonać się, jaki sprzęt jest nam naprawdę potrzebny.


5. Co daje kurs w Lubelskiej Szkole Fotografii?

Wiedzę i umiejętności, a w konsekwencji radość fotografowania. Rozpoczynający przygodę z fotografią nauczą się dostrzegać nowe rzeczy, zaawansowani fotografowie będą mieli lepszy warsztat i świadomość fotografowania. Dzięki zajęciom dowiecie się także jak wygląda życie zawodowego fotografa od kuchni.

Nasi absolwenci dostają Certyfikat Ukończenia Lubelskiej Szkoły Fotografii poświadczający zdobyte umiejętności.


6. Czy do Lubelskiej Szkoły Fotografii zdaje się egzaminy?

Jeśli zaczynasz swoją przygodę z fotografią wystarczy, że zgłosisz się do nas. Wykładowcy zajmą się resztą.
Jeśli chcesz dostać się na Kurs Rozszerzony przeprowadzamy krótką rozmowę kwalifikacyjną i oglądamy Twoje fotografie, aby ustalić najlepszą dla Ciebie grupę.


7. Jak wygląda nauka?

Nauka opiera się na praktyce. Słuchacze wykonują zdjęcia w studio, wychodzą w teren, korzystają z ciemni fotograficznej. Jednak równie ważna pozostaje teorii fotografii, która rozszerza naszą wrażliwość estetyczną i techniczne umiejętności.


8. Jak mam się przygotować na zajęcia?

Przede wszystkim musisz chcieć robić zdjęcia. Pasja fotografii i chęć rozwoju jest podstawą, której od Ciebie wymagamy. Jeśli posiadasz aparat przynieś go koniecznie ze sobą. Jeśli jeszcze go nie masz, nie przejmuj się, na zajęciach istnieje możliwość korzystania z szkolnego sprzętu.


9. Czy mogę przynieść swoje zdjęcia do oceny?

Tak! Im więcej zdjęć przynosicie, tym bardziej nas to cieszy. Każde kolejne zdjęcie to pogłębianie swoich umiejętności. Będąc słuchaczem naszej szkoły, zawsze masz prawo do bezpłatnych konsultacji. Korzystaj z tego!


10. Jaki kurs mam wybrać?

Jeśli nie jesteś pewien, który kurs będzie dla Ciebie najlepszy po prostu skontaktuj się z nami. Najprostszym sposobem, aby wybrać kurs optymalny dla Twoich potrzeb, jest odwiedzenie naszej siedziby. Podczas wspólnej rozmowy dobierzemy grupę, w której będziesz czuł się najlepiej.


11. Myślę o nauce obróbki fotografii, czy w waszej szkole uczycie tego?

Tak. Stworzyliśmy specjalny kurs programu Adobe Photoshop dla fotografów. Na kursie nauczysz się podstaw pracy z programem, obróbki i retuszu zdjęć, fotomontażu, a także wielu przydatnych tajników Photoshopa. Kurs jest cennym i niezbędnym uzupełnieniem umiejętności każdego fotografa.


12. Czy organizujecie szkolenia dla firm lub grup znajomych?

Tak. Organizujemy szkolenia dla firm, a także dla grup zorganizowanych.


13. Dlaczego mam wybrać Waszą szkołę?

Odpowiedź jest prosta - jesteśmy pierwszą Szkołą Fotografii w Lublinie. Całą naszą uwagę poświęcamy przekazywaniu praktycznej i teoretycznej wiedzy o fotografii. Tylko u nas uczą profesjonaliści i aktywni zawodowo twórcy. Współpracujemy z najlepszymi fotografami regionu, którzy odnieśli sukces artystyczny i komercyjny - każdy z nich jest ekspertem w swojej dziedzinie. Pracujemy w bardzo małych grupach i poświęcamy wiele uwagi każdemu słuchaczowi. Możesz mieć pewność, że zajęcia prowadzone są w sposób merytoryczny, ciekawy i dający dużo energii do dalszego rozwoju.